音乐里面有世界

音乐是个世界。每一个音符都可以是风景。
一首歌一个从前,一段音乐一段怀念。
一边缅怀,一边让音乐陪你勇敢前行。
Make You Feel My Love (album) - Adele

柰炽:

歌曲《make you feel my love》原唱是Bob Dylan,收录在他1997年的专辑《Time Out of Mind(被遗忘的时光) 》中。这首则是来自于Adele的翻唱,是在这首歌的众多翻唱中极为经典的的一首,自有一番风味

 

✂When the rain is blowing in your face当雨水击打着你的脸颊   

 

and the whole world is on your case当整个世界都在不断地批评你   

 

I could offer you a warm embrace我多想将你深深拥入怀内   

 

to make you feel my love让你感受我的爱   

 

When the evening shadows and the stars appear,当夕阳西下、群星显现   

 

and there is no one there to dry your tears,没有人为你拭去脸上的泪痕   

 

I could hold you for a million years我愿将你捧在掌心足够永远 

 

to make you feel my love.让你感受我的爱   

 

I know you haven't made your mind up yet,尽管你依旧心意未决   

 

but I would never do you wrong.我愿静静等待那个抉择   

 

I've known it from the moment that we met,从与你眼波交汇的一刹那   

 

no doubt in my mind where you belong.我就已经心有所属   

 

I'd go hungry; I'd go black and blue,为你我愿劳其筋骨饿其体肤   

 

I'd go crawling down the avenue.为你我愿饱尝生活的磨砺   

 

No, there's nothing that I wouldn't do一切的一切都无法将我阻拦   

 

to make you feel my love.让你感受我的爱   

 

The storms are raging on the rolling sea 人生同大海般波涛汹涌   

 

and on the highway of regret.命运之舟难免残存遗憾   

 

Though winds of change are blowning wild and free,生活的无常如狂风般猎猎吹过   

 

you ain't seen nothing like me yet.但爱你的心却永不腐朽   

 

I could make you happy, make your dreams come true.我愿你面朝大海春暖花开   

 

Nothing that I wouldn't do.一切的一切我都甘愿   

 

Go to the ends of the Earth for you,哪怕走到世界尽头   

 

to make you feel my love只为让你感受我的爱

 

to make you feel my love让你感受我的爱

评论

热度(8)